Los-escullos Spanje

UK UK IT ES FR SE
start

Los-escullos, Informatie en afbeeldingen

• We hebben deze reis gemaakt in april 2010.. <9> We zijn begonnen in het nationale park Cabo de Gata-Nijar.. Hier konden we genieten van de ongerepte kust en het geweldige landschap.. <9> Onze reis bracht ons vervolgens naar de zuidkant van de Sierra Nevada op de A 348 door de Alpujarras.. We vermeden de kuststrook vanwege de vele foliekassen.. <9> De prachtige stad Granada was de volgende bestemming.. Over Alhama de Granada, Los Romanos kwamen we bij het natuurwonder ´El Torca´.. De stad Antequera met zijn Alcazaba ligt net om de hoek en is altijd een bezoek waard.. <9> Vanaf hier is het niet ver naar de Embalses del Guadalteba-Guadalhorce (reservoirs) waar we een aantal dagen rusten.. De landschappelijke route voert ons verder via Ardales, El Burgo naar de stad van stierenvechters en struikrovers naar Ronda.. <9> Via het natuurpark Sierra de Grazalema gaan we verder naar Arcos de la Frontera.. Arcos is de hoofdstad van witte dorpen en de oude stad, die op een steile klif boven een rivier ligt, is een toeristische attractie.. <9> Nu rijden we verder naar het zuiden naar Vejer de la Frontera en naar de kust bij Conil de la Frontera.. Hier aan de Costa de la Luz nemen we onze tijd.. Vooral de badplaats ´El Palmar´ heeft het ons aangedaan.. Kilometers verlaten strand en alleen zon, wind en zee.. Conil de la Frontera is een typisch Andalusische stad.. De Arabische invloed in de smalle straatjes, de witte, lage huizen moet niet over het hoofd worden gezien.. Bij de Cala del Aceite laten we het weer goed gaan.. <9> Vanaf hier is het ongeveer 43 km naar Cadiz.. We verlaten echter Cadiz en Jerez aan de linkerkant en rijden rechtstreeks naar Sevilla.. Hier wordt alleen de ´Feria´ gevierd en we willen getuige zijn (en dat hebben we).. <9> Na zoveel opwinding, trakteren we ons op een paar dagen rust en ontspanning in het Parque Nacional de Donana.. Het is nog steeds april en Pinksteren is nog ver weg.. El Rocio is een speciale plaats, bekend als bedevaartsoord.. Ongeveer 800 inwoners wonen hier, alleen over Pinksteren komen meer dan 1 miljoen mensen hier voor een bedevaart.

1341869

Tagesparkplatz Níjar
spanien 04100 Níjar El Playazo
ca. 3km vom Ort Parkplatz direkt in einer Traumbucht
Cabo de Gata ist ein Landstrich der zum Naturpark erklärt ist.
Er ist vergleichbar mit Marokko was Fauna und Klima betrifft.
In spanischen kleine. . . VERDER . . .
| Parkeerplaats geschikt voor campers groter dan 5 m
Tagesparkplatz La Isletta
spanien 04100 La Isletta Ctr. de la Noria
300m naar de zee, 200m naar de stad
geen VE maar in de stad is een oude wasfontein (met drinkwater)
ligt in het natuurreservaat Cabo de Gata Let op geen kampeergedrag in de open natuur Bezoek alle. . . VERDER . . .
| algemene parkeerplaats
spanien Níjar
Parkbuchten an der Straße, bis ca. 6m. Haben hier im April problemlos übernachtet. In der Hauptsaison wahrscheinlich nicht möglich, da Parkplätze für die Ferienappartments
| Parkeerplaats geschikt voor campers groter dan 8 m
Parkplatz
spanien 04100 Níjar Calle Campo
Deze plaats ligt wat dichter bij het centrum, overnachten is hier ook verboden. Daarnaast geldt hier een hondenverbod, maar geen van de Spanjaarden houdt zich eraan.
| Parkeerplaats geschikt voor campers groter dan 8 m
Strand Parkplatz
spanien Los Escullos
Großer Parkplatz am Strand. Etwas unwegsam, aber sehr schön gelegen. Anfang Januar 2023 standen hier ca. 10 Wohnmobile. Verbotsschilder waren nicht erkennbar.

Geselecteerde bezienswaardigheden

| gezichtspunt
Mirador de La Amatista
spanien 04115 Los Escullos AL-4200
Interessanter Aussichtspunkt

Geselecteerde servicepunten

| openbaar waterpunt fontein bron